mandag 11. mars 2024

Havørn, måker og vårhelg på kysten

 Jeg har vært på ørnesafari og møtt vår mest majestetiske fugl - havørna. Det ble et mektig møte. Jeg kan ikke publisere alle bildene her nå fordi de skal inngå i en reportasje som min kone, Heidi, jobber med. Men noen bilder kan jeg legge ut her. 

Nærkontakt med vår største rovfugl er utrolig spennende. Å se den stupe ned i havet og fange fisk blir vi som er glad i naturen og fugl aldri lei av. 

Havørn

Med fisk i klørne


Men det er ikke bare ørna som skaper magiske fotoøyeblikk nå når våren ser ut til å ha kommet til trøndelagskysten. Det er liv og røre over alt. De første tjeldene har også meldt sin ankomst. 

Tjeld i regn

Måker blir jeg aldri lei av. Jeg skjønner meg ikke på folk som hater disse flotte og tilpasningsdyktige fuglene. 


Svartbak

Gråmåke




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar